« Powrót do artykułu
Jak zdobyć przewagę na zagranicznych rynkach (Galeria)
Case study: Amica już drugą dekadę działa na jednolitym unijnym rynku, a jej sieć relacji biznesowych jest jeszcze szersza — rozciąga się praktycznie na cały świat. Globalizacja służy spółce, dużą cześć biznesu prowadzi właśnie za granicą. Udział w bardzo konkurencyjnym rynku, jakim są Chiny, zdobywa m.in. dzięki optymalizacji walutowej, czerpiąc profity z rozliczeń w juanie
KORZYSTNA ZMIANA: Jedną z trudniejszych kwestii, z którymi borykał się nasz biznes w Chinach, była konieczność pilnowania korzystnego dla nas kursu dolara do juana. Postanowiliśmy więc skorzystać z opcji rozliczania się w miejscowej walucie, co ustawiło nas w dobrej pozycji w rozmowach o współpracy z chińskimi kontrahentami — mówi Wojciech Kocikowski, wiceprezes ds. finansowych Amica SA. Fot. Fot. ARC